Contact Form 7 – Analytics konverziómérés beállítása

A Contant Form 7 az egyik, ha nem a legnépszerűbb kapcsolatiűrlap-bővítmény. Noha a beállításához kell egy kis tapasztalat, mondhatjuk, hogy egy átlagos felhasználó megbirkózik vele.

Széleskörű tudásának, és bővíthetőségének köszönhetően egyszerű megrendelőlapok összerakására is alkalmas. Ilyenkor viszont felmerül, hogy az elküldött űrlap látszódjon az Analyticsben konverzióként. Erre mutatok egy megoldást.

Először is az űrlap szerkesztésére kell mennünk, és a küldés gombot el kell látnunk egy ID-vel.

Így nézett ki a gomb kódja:

[submit "Megrendelem!"]

Ilyen lett:

[submit id:megreneles "Megrendelem!"]

A gomb tehát a „megrendeles” ID-t fogja kapni. Ezt most már JS-ből meg tudjuk szólítani. A sablonhoz hozzá kell adnunk a következő sorokat:

<script>
jQuery('#megreneles').click(function(){

});
</script>

A fenti funkcióba aztán beágyazhatjuk az esemény kódját, mondjuk gtag esetén így:

<script>
jQuery('#megreneles').click(function(){
gtag('event', 'Megrendelés');
});
</script>

Ez így egy teljesen fapados megoldás, és nem is tökéletes, ugyanis ha az űrlap elküldése nem sikerül egy nem megfelelően vagy nem kitöltött mező miatt, akkor is konverzióként fog látszani az Analyticsben.

Ha csak egy kapcsolati űrlap van, aminél a konverziót mérni kell, akkor jó megoldás lehet, ha a wpcf7mailsent DOM eseményre iratkozunk fel, ami sikeres levélküldés estén hívódik meg:

document.addEventListener( 'wpcf7mailsent', function( event ) {
gtag('event', 'Megrendelés');
}, false );

A tökéletes megoldás persze valahol a kettő kombinációja lesz.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

A szerző: Szijártó József

2010. óta WordPress fejlesztő. Rengeteg egyedi WordPress fejlesztést készített már. Vállalkozó, oktató, van két kutyája, szereti az elektronikus zenét és egy kis OCD-től is "szenved".

Szijártó József összes bejegyzésének megtekintése →

4 Comments on “Contact Form 7 – Analytics konverziómérés beállítása”

  1. Nem szerencsésebb ezt az átirányítást használni, és célként beállítani az Analytics-ben a köszönöm oldal megtekintését? (Utána meg importálni Adwords-be ezt a célt konverzióként)

    Szóval a cikkben lévő megoldás technikailag érdekes, és ezért mutattad be, vagy van valami előnye amit esetleg én nem ismerek?

Hozzászólás a(z) Szijártó József bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük